Pěvecká výchova

Pěvecká výchova


Ročníkové výstupy (ŠVP)

Přípravný ročník

- žák napodobí správné držení těla při zpěvu
- žák zopakuje nádech, zadržení dechu a výdech
- žák intonuje jednoduchá hlasová cvičení
- žák opakuje krátká rytmická cvičení

1. ročník

- žák zvládne základní pěvecké návyky (uvolněně drží tělo při zpěvu, klidně dýchá, dokáže uvolnit spodní čelist)
- žák zopakuje jednoduchá dechová a hlasová cvičení
- žák zopakuje jednoduché rytmické modely, intonuje
- žák zpívá ve střední hlasové poloze
- žák zpívá jednoduché jednohlasé písně

3. ročník

- žák využívá základní návyky a dovednosti (správné uvolnění a držení těla při zpěvu, klidné dýchání),
- žák využívá základní technické prvky (nasazení tónu, čistá intonace, správná artikulace),
- žák používá hlas v celém svém rozsahu, zachovává jeho přirozenost a nepřepíná své síly
- žák rozlišuje základní dynamiku a agogiku, má povědomí o legátovém zpěvu
- žák zpívá lidové a umělé písně odpovídající individuálním schopnostem a věku
- žák je schopen zpívat s hudebním doprovodem

5. ročník

- žák správně využívá pěvecký dech, měkký hlasový začátek, artikulaci
- žák zpívá ve vícehlasých skladbách
- žák rozumí zásadám hlasové hygieny
- žák vnímá hudební skladbu jako celek, interpretuje ji adekvátně svému věku a schopnostem
- žák rozliší interpretaci skladeb různých stylů a žánrů
- žák spolupracuje s korepetitorem
- žák zpívá lidové a umělé písně odpovídající jeho schopnostem a věku

SPD - studium pro dospělé

- žák ovládá základy dechové techniky, měkké a opřené nasazení tónu, zásady správné artikulace a hlasové kultury
- žák používá již rozšířený hlasový rozsah a podle svých možností vyrovnané hlasové rejstříky
- žák má vypěstovaný smysl pro kultivovaný projev, hudební frázi a kantilénu
- žák volí adekvátní výrazové prostředky na základě porozumění hudbě a textu
- žák interpretuje přiměřeně obtížné skladby různých stylů a žánrů
- žák je schopen veřejného vystoupení
- žák je schopen uplatnit zásady hlasové hygieny


Rozezpívání

- střídání dvou tónů (směrem dolů je - ne, směrem nahoru ja - na, celé možno zpívat na brumendo)

- tři tóny nahoru a tři tóny dolů (směrem dolů je - ne, směrem nahoru ja - na, celé možno zpívat na brumendo)


Písně na procvičení:

Černé oči, Cip, cip cibulenka, Bejvávalo, Jede, jede poštovský panáček, Červená, modrá fiala, Boleslav, Čížečku, čížečku, Čerešničky, Včelí medvídci, Kolik je na světě, Malá žabka, Když jde malý bobr spát, Statistika, Sluníčko, Jdu cestou necestou, Skálo, skálo, Malé kotě, Masožravá kytka, Káča našla ptáče, Červený šáteček, Kdyby se v komnatách, Nes mě loďko ke břehu, Zvonky, Dělání, Mravenčí ukolébavka, Hlupáku najdu tě, Není nutno, Pátá, Večerníček, Chválím tě, země má, Hrady a zámky, Jedním tahem, Královské reggae, Oliver Twist, Když se načančám, Lásko má, já stůňu, Voda, voděnka, Káča našla ptáče, Svítí slunce nad hlavou, Rožnovské hodiny, Tráva neroste, Strašidýlko Emílek, Kanafaska, Saxana, Mala som ja rukávce, Hvězda na vrbě, Dámy vládnou, Amazing grace, Pán Bůh vám zaplať, An Irish blessing, Prídi ty, šuhajko, My Immortal, Amerika, Život je jen náhoda, Skromná, Siyahamba, My jsme žáci třetí bé, Marjánko, Marjánko, Hej dům, meduli, Červená Karkulka, Blatouchy, Datel, Stromy, Odpolední koncert

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky